Nya dörren
Från och med 1 november byter vi ingång till hallen. Ingång blir den på kortsidan med fönster mot klubbstugan. Koden kommer som vanligt i bokningsmeddelandet..
Funkisfesten
Just nu pågår det planering för en hejdundrande funktionärsfest för alla som varit med och hjälpt till på olika sätt under året! Datum är inte helt klart ännu, men håll koll på hemsidan och våra olika informationskanaler framöver, för det här vill du inte missa!
Att göra-listan
Apropå att hjälpa till med saker på klubben – du har väl inte missat vår att göra-lista? Där lägger styrelsen och sektionerna ut uppgifter som behöver göras. Du skriver ditt namn när du antar dig något och sedan skriver du dit datum när du är klar. Kom ihåg att vi är en ideell förening och det är vi tillsammans som behöver jobba för att inte några få drar för stort lass!
Du hittar listan genom snabblänk på vår startsida, men även på följande länk: https://linkopingshu.se/fixarlista/
Belöningssystemet & förmåner
Du som hjälper till på klubben är guld värd – och det vill vi såklart belöna på fler än ett sätt! När du uträttar en uppgift eller är funktionär på en tävling hos oss kan du också registrera dina inarbetade timmar i vårt belöningssystem. Där får du poäng som du sedan kan använda för att t.ex. betala hallhyra med eller köpa klubbkläder för. Du hittar mer information och formuläret där du kan registrera detta här: https://linkopingshu.se/beloningssystem/
Du vet väl förresten om att klubben sponsrar med avgifter och resekostnader för deltagande i mästerskap om du tävlar för LHU? Mer information och övriga styrdokument om vad vi har för riktlinjer i vår verksamhet hittar du här: https://linkopingshu.se/styrdokument/
Möblering i hallen
Nu är även träningshallen färdigmöblerad! För att vi alla medlemmar ska kunna samsas med vår utrustning och samtidigt få plats att träna på så stor plats som möjligt har vi bestämda platser för utrustningen som finns i hallen. Detta kan skilja sig beroende på säsong, men en tumregel är att man lämnar tillbaka sakerna där de stod. Du hittar mer information på vår hemsida: https://linkopingshu.se/om-hallen/
Balansbomsveckor
För att vi alla ska kunna träna på de sätt vi alla behöver har styrelsen nu landat i ett beslut gällande balansbommens placering under vintern. Det är ett beslut vi har diskuterat många gånger fram och tillbaka och det är det vi tycker är mest rättvist för så många som möjligt.Utdrag från styrelsemötesprotokoll 241023:
Styrelsen beslutar att fr.om. 10/11 t.om. 1 april kommer vi ha balansveckor i hallen. Jämna veckor kommer balansen vara uppställd längs med en långsida i hallen och udda veckor är balansen nermonterad. Agilitysektionen får i uppdrag att varje söndag 21.00-21.30 sätta upp och ta ner balansen. De ombesörjer ett schema. Balansen kommer upp första gången söndagen den 10/11.
Detta schema för att ställa upp och ta ner balansen finns att nå på hemsidan: https://linkopingshu.se/balansveckor/
Vi önskar hjälp av våra medlemmar att se till att fylla datumen så att vi kan få till detta system. Tiden är gratis och det är ok att träna resten av tiden innan/efter slutfört uppdrag. Vi rekommenderar att man är två stycken som hjälps åt. Om du inte kan skriva in ditt namn kan du maila oss så lägger vi in dig.
Agilitydygn i vinter
Ett par datum (20/10, 30/11, 1/12, 14/12, 15/12) framöver kommer agilitysektionen arrangera agilitydygn. Det kommer vara efter att det varit kurs för instruktör och banorna kommer vara ungefär klass 3-nivå, men oavsett vilken nivå man själv är på kommer man kunna hitta sekvenser man kan träna. Du får inte flytta några hinder under agilitydygnet. Du anmäler dig genom att fylla i ditt namn i detta dokument!
Det kostar 89 kr/30 min (Swish till 123 547 5678, märk agilitydygn) och du får boka 30 min per hund och max 1 timme om du har flera hundar. Eventuell blåmarkerad tid i slutet av dygn är gratis men då ingår bortplockning av banan.
Tävlingar på gång
Agility
● Halloweenhoppet (inoff, blåbär) 30/11 – anmälan stängd
● Nyårshoppet (inoff) 31/12 – anmälan och info kommer på fb/hemsidan
● Eventuellt nollklass under våren – anmälan kommer på AGIDA
● Officiell tävling agilityklass 1 och 3 den 6-7/6 2025 – anmälan kommer på AGIDA
Rally
● 29/11 M-klass – anmälan och info kommer på SBKTävling
● KM 4/12. – anmälan och info kommer på fb/hemsidan
● 17/1 F-klass – anmälan och info kommer på SBKTävling
● 28/2 A-klass – anmälan och info kommer på SBKTävling
● 14/3 M-klass – anmälan och info kommer på SBKTävling
● 23/5 N-klass – anmälan och info kommer på SBKTävling
Lydnad
● KM 6/12 – anmälan och info kommer på fb/hemsidan
Freestyle
● 23/11 FS 1, FS 2, dubbel FS 3, HtM 1, HtM 3, dubbel HtM 3 – anmälan och info kommer på Hundaktiv
● 9/5 2xHtM 1, 2xHtM, 2xTtM – anmälan och info kommer på Hundaktiv
● KM 7/12 – anmälan och info kommer på fb/hemsidan
Hoopers
● KM på gång – anmälan och info kommer på fb/hemsidan
Nosework
● KM på gång, datum kommer – anmälan och info kommer på fb/hemsidan
Publicerat av